Kedvelj minket a Facebookon!

HÉTBENHÉT – TÜNDÉREK, BOSZORKÁNYOK, SZELLEMEK ÉS A HALÁL

The English version can be read here.

A Halottak napja, amellett, hogy a kegyelet és az emlékezés ünnepe, a régi keltáknál is fontos szerepet töltött be. A hagyományok szerint ekkortájt vékonyodik el az a határvonal, amely az élők és a holtak világát választja el. Ilyenkor az elhunytak lelkei visszatértek a Földre, hogy rokonaikat meglátogassák. Írországban mai napig is él az a hagyomány, amely szerint a tündérek is ekkor hagyják el nyári lakhelyeiket, és kilovagolnak az emberek közé. A mai HétbenHét ezeket a misztériumokat járja körül olyan dalok segítségével, amelyek középpontjában a halál és a természetfeletti témák állnak.

TROBAR DE MORTE - SUMMONING THE GODS

A spanyol zenekar a középkori harmóniákat vegyíti az északi és kelta népzenék elemeivel. Az ebből kibontakozó sötét, komor hangvétel talán legszebb példája az itt ajánlott dal, amelyben a boszorkányok varázslatába pillanthatunk bele egy erdő közepén. Kerüljük el a tisztást, ahol izzik a mágia, vagy bízzuk magunkat a lábunkra, amely feléjük vezet……?

OMNIA - WYTCHES' BREW

Ha már boszorkányok…, akkor nem mehetünk el Shakespeare Macbeth-jének három boszorkánya mellett. Az eredeti drámarészlethez a holland neofolk formáció szerzett olyan zenét, amely kiválóan hozza a dráma komor hangulatát. Az Omnia jóval dinamikusabban szólal meg, mint a többi hasonló stílusban alkotó zenekar, köszönhetően a tekerőlantból, hárfából, különleges hangolású gitárból, valamint a didgeridoo-ból felépülő hangzásvilágnak.

IDA ELENA FEAT. ALBERT DANNENMANN – THE BALLAD OF THE SILVER DRESSED LADY

Olaszország egyik ragyogó csillaga, Ida Elena nemcsak a metálban (Bare Infinity) szerzett magának nevet, hanem népzenei és középkori projektekben is egyre nagyobb sikereket arat. Zenésztársával, a The Geyersből és a Blackmore’s Nightból ismert sokoldalú hangszerjátékossal, Albert Dannenmannal készített közös dala egy ezüstbe öltözött hölgyről szól, aki évszázadok óta keresi lovag kedvesét, és segítséget kér az élőktől. A történet ismerős lehet, hiszen több legenda, ballada és feljegyzés szól szellemhölgyekről, akik a földön bolyonganak haláluk után, hogy szerelmüket megtalálhassák.

EMPYRIUM: THE SHEPHERD AND THE MAIDEN GHOST

Az egykori black metal formáció akusztikus formában fogalmazza meg újra a komor hangulatokat. Az előző dalhoz hasonló történet bontakozik ki a pásztor és szellemlány párbeszédéből. Azonban a hölgyön már a földi halandó felajánlása sem tud segíteni, mert a fájdalom és a szerelem bilincsként tartja itt őt a földi keretek között.
 

BLACKMORE’S NIGHT - I GUESS IT DOESN'T MATTER ANYMORE

A múlt heti Éteriben bemutatott zenekar egy jól ismert amerikai kísértettörténetet mutat be. A Resurrection Mary-ként ismert szellem - aki az 1930-as években vesztette életét egy balesetben - több alkalommal szállt be mit sem sejtő emberek autójába, ahol csendben üldögélt hófehér ruhájában. Mindig a Justice-i (Illinois) temetőt jelölte meg végcéljának, ahol hirtelen eltűnt az utasok szeme elől. A remek, ritmusváltásokban gazdag dal hitelesen követi a beszámolókat, és külön öröm azt hallani, hogy Blackmore úr sem felejtette el a rockzenét.

ELANE – MY IVORY FAIRY

Az ugyancsak nemrégiben bemutatott német zenekar 2011-es dalából egy tündérrománc bontakozik ki. Az írek szerint ilyenkor hagyja el Danu Népe lakhelyüket, és ködbe burkolózva bolyonganak az őszi ír tájon. A régiek szerint ilyenkor érdemes védelemhez folyamodni, hiszen megeshet az, hogy egy tündér szemet vet egy halandóra, ha az túl közel megy hozzájuk. A következmény? Örök szerelem vagy kárhozat? Ez mindig a tündér kedvétől függ….

BLACKMORE’S NIGHT: HANGING TREE

Vajon egy fának, amelyre embereket akasztottak fel, milyen érzései lehetnek? Bánat, kétségbeesés, esetleg kegyetlenség vagy bűnbánat? Van-e esélye a megváltásnak ebben az esetben, ha vér és szenvedés fűződik az ágakhoz? Blackmore-ék legsötétebb dalából minden kiderül. Ez volt mára a HétbenHét! Szép hetet Mindenkinek!

Kép forrása: Pixabay