Kedvelj minket a Facebookon!

A változás neve: KUBA

Az 1959. január elsejei forradalom után Kuba sok évig elzárkózott a világ elől. A 2015-ben véget ért embargó és Fidel Castro 2016-ban bekövetkező halála Kuba megindult a változás útján. A fokozott érdeklődést legfőképpen Kuba fővárosában, Havannában érezhetjük. Armas tér, Morro kastély és a Forradalom tér vált a legfelkapottabbá az elmúlt hónapokban. Törökország világmárkája, a Turkish Airlines 2016 decembere óta indít kedvező áron Magyarországról Kubába járatokat. Bizonyára hamarosan Kuba a magyarok számára is vonzó nyaralóhely lesz. Hetente kétszer indulnak járatok, az odaúton Isztambult, visszaúton Caracas-t is láthatjuk.  A turisták előnyben részesítik Havannát, Varaderot, Santa Clara-t, Trinidadot és nem utolsósorban Vinalest, viszont Kuba városa, Santiago és környéke is a kedvelt turistahelyek közé tartozik. (A képen: Basar Fadil)

A varázslatos város, Havanna

A 2,2 milliós népességű Havanna a sziget legmozgósabb és legzsúfoltabb városa. Amikor megérkezünk a Jose Marti Nemzetközi Repülőtérre, már egyből észrevehetjük, hogy a szigeten az idő mintha megállt volna, és egy időgéppel a hatvanas évek elejére utaztunk volna. Megbabonáznak minket a régi autók, és maga az, hogy olyan környezetben találjuk magunkat, ahol internettel és új, modern épületekkel nem találkozunk.

Legelsőnek ezek a látnivalók jutnak eszünkbe, amelyeket megnézhetünk ebben az elbűvölő városban:

Morro vára, Che háza, Jézus szobra, San Salvador de la Punta vára, Real Fuerza vára, Armas tér, Capitolio, a Székesegyház, a Színházépület, Forradalom tér, és a Malecon. A Morro várból a kilátás a városra csodálatos, az Armas téren pedig mindenféle ajándéktárgyat megtalálunk.

Klasszikus kabrio autóval izgalmas várostúrát tehetünk. Egy órás városnézésért általában 25-30 eurót kérnek, két órahosszáért pedig 45-öt. A városnézés közben a John Lennon parkba mindenféleképpen be kell térnünk. A parkkal szemben a Union Frencesa de Cuba-ban a Mojito és Pina Colada íze teljesen más...

A tenger és a Nap városa, VARADERO

Varadero egy Havannától 130 km-re található üdülőhely, ahova a Via Azul terminálból indoló távolsági buszokkal 2,5 óra alatt, mindössze 10 euróért eljuthatunk. A hosszú sziget északi részén pálmafákkal betelepített csodálatos tengerpartok várnak minket, ahol a hoteleket is megtaláljuk. Varaderoban a búvárkodás, vitorlázás, és a szörfözéshez hasonló sportokat kedvező áron kipróbálhatjuk; viszont semmiféleképpen ne felejtsünk el magas faktorú napvédő krémet vinni magunkkal!

A természet csodája, VINALES

A Pinar del Rio területén található Vinales völgy ugyanakkor az UNESCO világörökségeinek listáján található. Dohány farmok, Cueva del Indio barlangja és az El Mural de la Prehistoria nevezetű a világ legnagyobb falfestménye az egyik legfontosabb hely, amelyet meg kell látogatnunk. Lóháton vehetünk részt a dohány farm túrán, ahol megnézhetjük, hogyan lesz a dohányból szivar. A Cueva del Indio barlangjában lévő tavat is mindenféleképpen meg kell látogatnunk. Az El Mural de la Prehistoria, a világ legnagyobb falfestménye, Leovigildo Gonzalez majdnem 3 év alatt készített el. A kirándulás végén a visszaúton lévő dombról érdemes megnézni a a völgyet.

Rejtett szépségek, TRINIDAD, SANTIAGO....

Santa Clara városában található Che mauzóleum megtekintése után az út végén Trinidadba érkezünk meg. Havannából hat óra, Varaderoból négy órahossza buszozás után Trinidadban az egyedi, kék Karib-tengerben csobbanhatunk. Kelet felé, ahogy elhagyjuk Cienfuegost, láthatjuk a híres Disznó-öbölt. A búvárkodás szerelmeinek ez az amerikai roncsokkal teli tenger tökéletes hely. A sziget déli részén lévő Santiago városa teljesen azt az érzést kelti bennünk, mintha Dél-Amerikában lennénk.  Santiago, ahol sok turistával nem találkozhatunk, az a hely, amely Fidel Castro örökös pihenőhelye. Halála után a hamvait Santiago városában temették el decemberben a Jose Marti mauzóleum mellé.

Ne hagyjuk ki a lehetőségeket!

A Kubában eltöltött egyhetes nyaralásunk során találkoztunk Fadil Basar-ral, aki a DITK – Európai bizottság tagja és egyben a MÜSIAD magyarországi képviselője. Elmondása szerint a modern világra nyíló Kuba tele van sok értékelendő lehetőséggel. A turizmus, az építő- és az élelmiszeripar, és még ezen felül sok más ágazat miatt érdemes elgondolkodnia a magyar és török üzletembereknek, hogy további kapcsolatokat építsenek ki. Fadil Basar véleménye szerint két éven belül hihetetlen fejlődésnek indul Kuba, és a jelei már most láthatóak. Elmondása szerint Kuba olyan változáson fog keresztül menni, mint Magyarország a rendszerváltás után. 2015-ben az embargó véget ért, és az amerikai turisták is elkezdtek tömegesen jönni, ennek eredményeként a vendéglátásban már most helyhiányban szenvednek. Fadil Basar úgy gondolja, hogy a magyar és török befektetők számára kihagyhatatlan lehetőség, hiszen folyamatban van a reptér bővítése, a marinák és az 5 csillagos hotelek építése is.