Kedvelj minket a Facebookon!

TENGERPARTJÁRÁS - OTTHON IS

Megelevenedett nyári élmények

Szabadságra indulva, elragad a most mindent szabad érzés. Mehetek csak négy napra vagy két hétre, az indulás előtti izgalmakban benne van, a majd ott, most meg szabad tennem, amit az elmúlt hetek, hónapok nem engedtek meg. Átjárja minden porcikám, hogy én most ,,megváltom a világot”, és csak leg-ekkel jövök haza, mert én leszek a legpihentebb, a legfittebb, a legtöbbet karcsúsodó, egészséget sugárzó nő. Aztán persze előfordult már, hogy a társaság kedvence voltam, de nem a számomra összegyűjtött legfittebb szó illett rám, hanem a legtöbbet „konyháskodó”, aranyos, kedves kiszolgáló személy voltam. Vagy éppen annyira kellett viselkednem, hogy minden voltam csak saját magam nem, és fáradtabban tértem haza, mint indultam. Előfordult már veled is ez?

Felejthetetlen élményem bőven van az előbbihez hasonló, de szerencsére van igazán emlékezetes is, mikor megfizettem, hogy minden házimunkát megcsinálnak helyettem két hétig, és nem furdalt valami belül, hogy kiszolgáltatom magam. Nagyon hálás voltam azoknak az embereknek, akik köröttem ugráltak. Két hét homokos, távolabbi kavicsos parton, teljes kikapcsolódást, ellazulást jelentett. A reggeli futás, a délutáni nagy séták, a levegő, ami a tenger felől jött… (Képek fent - saját archívum.)

Behunyom a szemem, most is érzem arcomon a szél simogatását, a tenger sós, párás illatát, érzem a séta utáni bizsergést a lábamon.

Sok helyen megtehetjük a “tengerparti” élményt már hazánkban is, de a homokban vagy egyenetlen terepen, netán kavicsos úton is sétálhatunk. Sok szálloda és strand készít kavicsos, vizes sétáló szakaszokat a medencék közelében, hogy pótolhassa számunkra az évszázadok alatt használt természetes terepet. Ezeken a helyeken többen a kipróbálásig jutnak csak el, némelyek tudatosan gyalogolnak napi 10-15 percet. Gyerekek természetesen visszatérnek többször is, jobb esetben szüleikkel együtt, amíg tart a nyaralás. Aztán elmúlik a hatása, és mielőtt teljesen elfelejtődne, egy ,,jó lenne” hagyja el a szánkat, aztán már csak a sóhajunk, és nem is gondolunk arra, hogy keressünk hasonló megoldást a lábunk karbantartására. (Fotó -fent- forrása: Pixabay 1.)

Félórás tengerparti, homokos, esetleg kavicsos mezítlábas séta, gyaloglás vagy futás után, szinte pezseg, bizsereg a lábunk. A rajta lévő idegvégződések és reflexzónák segítségével egész testünkben bővebb lesz nemcsak a vér-, hanem a nyirokkeringésünk is jobb lesz, frissebbek leszünk.

Nyaralásunkon egy ilyen séta után sokszor pihenhetünk egy kényelmes nyugágyban, frissítőt ízlelgetve, amit kis napernyővel díszítettek, vagy éppen olyan dolgot tehetünk, ami a hétköznapok folyamán eszünkbe sem juthat. A tengerparti nyaralások általában emlékezetesek, ezért valószínűleg nem véletlen, hogy filmekben is gyakori jelenet a tenger- vagy tóparti séta. Közben mi meg sóvárgunk, hogy de jó lenne most is a tenger sós illatát érezni, persze, a nyaralás többi „tartozékával” együtt. Talán sokan emlékeznek még a hetvenes évek reklámjára: “Otthonába hozzuk a tengerpartot.” Ezzel egy köveket utánzó műanyag taposót ajánlottak a számunkra. Néhány éve egyik ismerősömmel e témáról beszélgettünk, és  egyszer csak előhozta a gardróbjából az évtizedek óta őrizgetett tiprókát. (Kép forrása: Pixabay 2)

Sokan készítenek kertjükbe kavicsos utakat, területeket szegélyként örökzöld mellé vagy kisebb csobogó köré. Van, aki rendszeresen sétál rajta, de többeket hallottam sóhajtozva, hogy “igen, azt kéne.” Mit is kéne? Taposni a kavicsot, mert fontos a láb izmainak erősítése: erre kiválóan alkalmas a kavics taposása, amelyet otthonunkban is elvégezhetünk.

Egészségünk megőrzéséért hozzuk haza a nyár hasznos emlékeit, járjunk mezítláb a téli szobában alacsony peremű kaviccsal kitömött ládában. Kevés a hely? Készítsünk kavics párnát vagy egyszerűen helyezzük az alaposan válogatott, gömbölyded szélű kavicsokat a szőnyegre.

Ez a kavicsegyüttes lehet a műanyag fehér TIPRÓKA eredeti változata: Gömbölyded kövek egymás mellé téve, megmintázva műanyag borítással. A kövek nem mozdulnak el egymás mellől, a szobában taposva olyan, mintha otthonodba hozták volna a tengerpartot! (Kép forrása)

Kedves Olvasó!

Szeretettel várlak vissza, a Preventív stratégiák rovatba, mert ez, és a korábbi „Vessük le a korlátainkat” cikk is bevezetője egy sorozatnak, amelyben több oldalról megközelítve foglalkozom a lábfájdalmakkal, és azok enyhítésével, valamint megoldási lehetőségeket mutatok be, amelyet otthon is lehet alkalmazni.

Kavicstaposás az otthonunkban - ezzel folytatjuk, várlak vissza!