Kedvelj minket a Facebookon!

IV. Károly és Erzsébet nyomában Madeirán

Kordásné Szász Melinda beszámolója

Nagy álmom vált valóra, amikor a tanév végén Madeirára repülhettem a férjemmel. Az utat, amely 4 ott töltött napból és 2 nap utazásból állt tervezgetés, és gyűjtögetés előzte meg természetesen.

Elsősorban a Sisi kultusz, és IV. Károly az utolsó magyar királyunk emléktemploma és sírhelye vonzott, de a virágok szigete is.

Első nap- a hosszú repülőút után, amely hat óra hossza volt két részletben-, végre landoltunk a csodálatos szigeten. Előtte sohasem láttam még az Atlanti-óceánt. Számomra amúgy is megfoghatatlan a végtelen víz érzete…. nem csalódtam, mesés. Hamar megtaláltuk Erzsébet királyné szobrát a helyi Kaszinó mellett, pálmafák övezte. Az érzés Sisi rajongó lévén felbecsülhetetlen volt. Mindennap virág van a kezében, aznap én tehettem bele.

Ketten Erzsébet és én

Monte temploma Funchal, Madeira fővárosa felett, egy hegyen található. Túrázni is lehet, de mivel szokásom beöltözve látogatni a Habsburgok emlékhelyeit, így bérelt autóval mentünk fel, ameddig lehetett. Nagyon szép a templom, és Károly sírhelye, magyar koszorúk, zászlók emlékeztetnek bennünket magyar királyunkra.

IV. Károly portréja

A hely érdekessége, hogy portugál férfiak nem kevés eurórért a fáradt vándorokat szárazföldi szánkón (tobogánon) tolják le a hegyről.

A többi napon az autónkkal az egész szigetet bejártuk. Eljutottunk a Gabo Giraora, amely Maderia legmagasabb pontja, ill. itt található a világ 2. legnagyobb sziklaszirtje is. Ámultunk a természet csodálatos képződményén.

Santana-ban megcsodálhattuk az ősi madeirai házakat, melyek háromszög alakúak. Minden a turistákért van, souvenirrel gazdagodhatunk itt is.

Méltán hívják a szigetet a virágok szigetének. Mindenütt emberfej nagyságú hortenziákkal, egzotikus orchidea fajokkal, leanderekkel találkoztunk, és kedvencemmel a papagájvirággal. Utóbbiból beszereztünk magokat is, hátha itt is kikelnek és megörvendeztetnek bennünket egy csepp Madeirával.

IV. Károly sírja

Túráink során megismerhettünk az itt honos fafajokat, boreális erdőkben jártunk, kicsit olyan volt mintha minidzsungelben lennénk.

A szigeten mindennaposak az esők, ha a sziget egyik felén esik, a másikon biztosan süt a nap. A helyiek ezzel maximálisan tisztában vannak, ugyanis napoznak, akkor is, amikor felhők borítják az eget. 5-10 percen belül kisüt ugyanis a nap.

Szállásunk egy kicsit retro hangulatú volt, de- a célnak, hogy aludni mentünk csak oda-, megfelelt, reggelit kaptunk bőségesen, és egész nap felfedeztünk, kirándultunk.

IV. Károly szobra

Enni lehet olcsóbban, drágábban is, attól függ, kinek mi az igénye, és mennyit szán rá. A friss tengeri halak és herkentyűk minden étterem étlapján szerepelnek, egészségesen étkeznek, mindig van friss zöldség köretként a főételhez.

Összefoglalva csodálatos napokat töltöttünk itt Madeirán, mindenkinek szeretettel ajánlom. Olcsóbban is ki lehet hozni az utat, ha időben foglalunk repülőjegyeket, szállást.

Amikor az ember megérkezik, elámul, hogy a Földnek ilyen meseszerű, szépséges pontján szállt le a gépe, és a nyaralás végére azt érzi, szeretne itt maradni még nagyon sokáig.